Like A Love Movie - Part 6

- It was nothing. Probably just because we were have to act to make it as good as possible. It was really awkward but now it's in the past now. Jag halvlog mot henne och hon besvarade det med ett leende som nådde ögonen.

- I love you, Alexis! There's nothing to worry about... I'm glad we worked it out but I really have to go now, work you know. Hon ställde sig upp och kramade om mig. Jag vinkade glatt mot henne och gick mot min bil leendes.


Innan jag körde iväg skickade jag ett sms till Justin.

'' Movie night at my place tomorrow as usual? ;) //Alexis ''
Sen började jag köra hemåt igen eftersom det började bli rätt sent. Konstigt att Selena jobbar nu?
Det tog inte långt tid tills jag var utanför höghuset där jag bodde. Mobilen plingade till precis innan jag skulle gå in, det var från Justin.
'' Sorry baby, Me and Selena are going out tomorrow night.. //JB ''

'' Okey, understand. I will call you tomorrow anyway. //Alexis ''

Jag hälsade som vanligt på dörrvakten innan jag åkte upp till min våning.
När jag kom upp så satte jag på tvn och kollade på serien Vänner en stund. Efter det kollade jag på en film som gick på tv också. När jag började känna mig trött stängde jag av tvn och gick och borstade tänderna. Och efter det bytte jag om till pyjamas. Sen ställde jag klockan på 10:00 eftersom jag ska till studion och läsa igenom mina repliker några gånger med Ellen.
Jag la mig ner i sängen och somnade direkt.
* TJUT TJUT *
Var det jag hörde på morgonen. Med tunga steg gick jag ur sängen och stängde av alarmet. Jag gick till min tv och kopplade in min Iphone och loggade in på Spotify. Jag satte på '' Where them girls at '' på högsta volym. Och det hördes ju extra högt eftersom jag kopplade in den i tvn.
Jag dansade runt i hela lägenheten och sjöng Nicki Minaj's del på låten.
Efter det gick jag in i duschen men jag hade fortfarandde musik på. Jag stod och sjöng med i duschen. Efter det tog jag på mig kläderna jag lagt fram. Sen fönade jag och plattade håret, efter det sminkade jag mig lite lätt. Jag gillar inte att ha för mycket smink det känns så konstigt då.
När jag var nöjd med mitt utseende så gick jag ut till köket och tog fram lite yougurt och flingor. Och åt upp det ganska snabbt. Jag ställde ner skålen i diskmaskinen. Sen stängde jag av musiken också.
Jag tog på mig mina skor och drog åt mig väskan. Sen låste jag dörren och åkte ner.
Jag häslade på dörrvakten och gick mot min bil.

Sen började jag köra mot studion där vi ska gå igenom mina repliker inför inspelningen.
När jag var framme mötte jag Ellen utanför studion.
- Hey Ellen! Sa jag och gav henne en stor kram.
- Helloo! Sa Ellen och besvarade min kram.
- So let's work.. Sa jag och vi gick mot min loge.
Vi läste igenom replikerna i några timmar innan vi var nöjda. Och då gjorde vi oss varsin latte och satte oss ner och började prata om till vilket land vi ska åka till när jag har semester. Eftersom Ellen har semester samtidigt som mig.
- Ellen, it was along time ago we did something togehter. So.. Do you and Steff want to sleep over at my place tonight?
- Sure. But its your movie night, tonight with Justin?
- Not tonight, he had other plans.
- Okey, but i would love to! Call Steff and ask right now. Sa hon och började plocka ihop några papper som jag är tvungen att skriva under innan jag åker sen.
Jag tog fram min mobil och hörde signalerna.
- Helllooo Alexis! Sa hon glatt.
- Hi, Steff! Whats up?
- Nothing i'am so bored and i miss you bitch..
- Aww, i miss you too. Its a sleep over at my place tonight, do you want to join us?
- Of course i want to! I will be at your apartment about 2 hours. Sa hon ivrigt.
- Okey byee!
- Byee, see you soon! Sa hon och la på.

- What did she say? Frågade Ellen och gav mig några papper som jag genast började skriva under.
- She said yes. Sa jag och log.
- Awesome! Sa hon och log.
När jag skrivit under några papper började vi gå mot bilarna.
När vi kom ut till parkeringen så gav jag Ellen en stor kram.
- See you soon. And bring something to drink. Sa jag och log.
- Yes see you later! Sa hon och jag gick till min bil och hon till sin.
Sen körde vi iväg. Hon skulle bara hem lite snabbt och duscha och hämta saker som hon behöver eftersom hon ska sova hos mig inatt.
När jag var hemma började jag städa lite lätt innan dom skulle komma. Sen tog jag fram några filmer vi kunde kolla på. Och så bäddade jag till dom i gästrummet.
När jag kände mig klar bytte jag snabbt om till mjukis dressen. Och tog bort mitt smink. När jag var färdig plingade det på dörren. Det var Ellen och Steff.
- Hellooo Steff, it was along time ago!! Sa jag och attackerade henne med en bamse kram.
- I know, but i'am here now. Sa hon och log.
- And hello again Ellen! Sa jag och kramade om henne också.
När vi hade kramat om varandra släppte jag in dom och vi gick in till köket.
- I brought cider. Sa Ellen och upp ganska många burkar. Jag kollade på henne med en liten konstig blick när jag såg att det var 4,5 % alkohol i.
- Haha.. it's just a little alcohol. Take it easy. Sa hon och log.
- And i brought candy and vodka! Sa Steff och gjorde någon konstig dans. Det förvånade mig inte att hon tog med vodka. Hon är en party tjej. Och det är inte precis första gången jag dricker med dom. Vi har en speciell drink som innehåller vodka, cider, gin och lite hallon soda. Den är faktiskt rätt god. Men jag gillar inte att dricka ofta. Utan det är sällan jag gör det. Men om jag gör det så gör jag det bara med Steff och Ellen. Eftersom jag inte vill att det kommer ut i media.

- And i have popcorn! Sa jag och skrattade lite åt Steff's dans.

Vi satte oss i soffan med varsit glas med vodka och hallon soda. och en skål med godis.
- So, Alexis how is it between you and Justin? Frågade Steff intresserat. Hon vill konstigt nog alltid prata om Justin. Dom var faktiskt tillsammans 6 månader förra året. Men Steff gjorde slut, ändå vill hon prata om Justin nästan hela tiden.
- Its fine. I'm just worried that the movie is going to destroy our friendship.
- Why would it? Frågade Ellen sedan.
- Its a love movie girls. We are making out in the end. And thats akward. Maybe it will be nervously between us. And i don't want that.
- I don't think thats going to happend. Sa Steff och log.

Vi satte på en film, en komedi film. Vet inte om det var alkoholen men vi skrattade så vi nästan pissade på oss. Jag tror nog det var både och. Jag mena vi hade tagit några glas vodka och 4 cider var? Så jag var på gränsen till full kändes det som.
Efter filmen satte jag på spotify i tvn och vi dansade runt som idioter. Fast vi vinglade runt ganska mycket. Precis när jag och Ellen tänkte ställa oss på bordet och dansa så knackade det på dörren.
Vem kan det vara? Klockan var ju runt tio på kvällen? Jag vinglade fram till dörren och tog ett djupt andetag innan  jag öppnade dörren.
Jag öppnade dörren långsamt. Och där stod Justin, vad gör han här?

- Ju..stiin? Sa jag sluddrigt.
- Baby? Sa Justin och kollade på mig med en konstig blick. Och då såg jag ut som ett frågetecken.
- Are you drunk?
- No.. Sa jag och kollade ner i golvet. Då närmade han sig mig och luktade med sin näsa vid min hals.
- You stink alcohol?
- I just drank a little. Sa jag kollade bort.
- Yeah sure like i believe that. Sa han och gick in.

Han kollade runt och såg alla burkar och vodka flaskorna. Han ringde efter taxi och följde Steff ner och taxin körde iväg henne. Sen kom han upp hit och la Ellen i gästrummet.
Varför fick inte Steff stanna om Ellen ska vara kvar?
Han började städa undan utan att säga ett ord till mig.
När han var färdig så gav han mig en huvudvärks tablett och ett glas vatten.
- I don't want it. Sa jag och kollade på honom.
- Yes you do. Because tomorrow you and i have a interview togeheter at ''The View''. And i don't think you want to sit there with headache. Sa han och jag svalde tabletten.
Då förstod jag varför Ellen fick stanna. Eftersom hon är min assistent måste hon ju följa med på intervjun.
- I will sleep here tonight. Sa han när jag låg i min säng.
- Okey. Sa jag med trött röst. Han pussade mig på pannan och gick ut ur rummet.

Jag vaknade av att någon skakade om mig. Vilket jag tycke var riktigt irriterande. Så jag öppnade ögonen och där stod Justin.
- I forgot that you were here. Sa jag och log.
- Don't ever drink again baby. Sa han och log.
- I won't, but sometimes it happens Biebs. Don't worry, I can take care of myself as well, but thank you for showing up. Sa jag och gick upp ur sängen.
- I didn't know that you were the party girl?
- I'm not, Steff is. I'm not used to drink, you know me. Sa jag och tog fram kläder som jag ska ha på mig idag.
- Well me and Ellen are ready to go. So hurry. Sa han och jag gick in i badrummet. Jag tog en snabb dusch. Tog på mig kläderna och fixade håret lite snabbt. Jag behövde inte sminka mig eftersom dom gör det där. När jag kom ut ur badrummet hade Justin köpt en latte till mig. Han visste nog att jag inte var sugen på frukost just nu.
- Let's go! Sa Justin och vi började gå mot hans bil. Ellen tog sin egen men jag delade med Justin.
Vi körde ett tag och ingen hade sagt något så jag bröt tystnaden.
- So, why did you show up last night?
- To tell you about the interview.
- Okey, but wasen't you hanging out with Selena?
- Yeah, we were but she went home early so I thought I could stop by.. Sa han och log mot mig.
- Oh.. What is the interview about?
- Our movie..? Sa han som om det var en självklarhet.
- Oh, great! Sa jag ironiskt och Justin bara skrattade.
När vi var framme möttes vi av Ellen och några andra männsikor som visade oss till sminkrummet. Till och med Justin behövde lite smink. Vilket jag som vanligt skrattade åt. Och han bara gav mig en sur blick när vi satt och blev sminkade.
När det var dags att gå ut på scen så gav vi varandra en high five och gick ut när dom skrek våra namn.
- Here they are! Alexis Smith and Justin Bieber! Ropade ena kvinnan. Pinsamt nog kunde jag inget av deras namn..
- Its so fun to be here! Sa jag glatt. Och Justin instämnde.
- So we have some questions that you have to answer yes or no. And you can only answer yes or no okey? Sa en kvinna med blont hår. Jag och Justin bara nickade.
- Okey first question. Do you ever fight? Sa en annan kvinna och kollade på oss.
- No. Svarade både jag och Justin samtidigt vilket fick alla att skratta lite.
Have you ever had feelings for each other?
- No. Svarade Justin och jag höll med.
Efter ett par ja och nej frågor gav dom upp. Och vi pratade lite om filmen istället.
- Justin when you met Alexis for the first time, did you ask her out?
- To be honest, yes. But she said no. Sa han och gjorde en ledsen blick mot mig, på ett ironiskt sätt alltså. Och då började alla skratta igen till och med jag skrattade.
- Alexis why did you say no? Frågade ena kvinnan intresserat.
- Well, he looked like a 10 year old boy to be honest. And i thought it was cute first but he really looked like he was 10 years old. So i thought he was 10 year old. But we became friends and after a while we went best friends. Now he looks like a 17teenager so that's great. But i can't date my best friend, if that's what you guys want to know. Sa jag och alla skrattade. Förutom Justin som försökte se sårad ut eftersom jag sa att han såg ut som 10. När han egentligen var 14 då.
- Tell us about your best memories togehter. Sa Joy, tror jag hon heter?
- Well, i think it was when Justin suprised me on my birthday. Sa jag och skrattade lite.
- He couldn't make it to my b-dayparty so he decited to ''suprise'' me on the night. I didn't know that he was coming at all and i was home alone. Me and my friend Ellen had just watch a scary movie and after that i was laying in my bed and heard someone opened the door. And I knew I had locked it so i went really scared. I grabbed something that was laying on my desk, seriously i didn't even had the time to look what it was so i don't remember. Anyways, so i started walking towards the hall and it was dark so I didn't see that it was Justin so i started beating him. He laid down and cried like a little girl and yelled: "It's Justin! It's Justin!'' Sa jag och alla skrattade så dom fick tårar i ögonen.
- That wasn't fun? Is that your best memory? Sa han och log mot mig.
- No, or maybe. Anyways one of the funniest. Sa jag restsamt.

Intervjun fortsatte ett tag till. Och det var faktiskt en riktigt rolig intervju.

Kommentera :D Jag (Emma) har hållt på med kapitlet hela dagen för eran skull:) Hoppas ni gillar det vill se åsikter nu också :D<3 Glöm inte att kolla in beautifulbieber.blogg.se också :)





Kommentarer
Postat av: Melina

Asbra! Längtar till nästa :) <3

2011-07-13 @ 22:12:35
Postat av: Madeleine

Grymt!!! :)

2011-07-13 @ 23:01:41
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Steffi xD

hahah fett rolig och bra :O :D ^^

2011-07-14 @ 01:09:47
Postat av: Josefin

du är bäst! :) :D

2011-07-14 @ 20:05:23
Postat av: alizz bieber ;)

sjukt bra meer :DD

2011-07-14 @ 23:21:30
URL: http://ultimatealice.blogg.se/
Postat av: ciaRA!!!!

galet bra!!!!!!!!11

2011-07-16 @ 16:25:22
Postat av: julianna

Haha jag började skratta till jag pissade på mig. Hahha gud va bra eran novell är, im in love <3333

2011-07-16 @ 22:12:52

Kommentera inlägget här sötnosar:

Ditt gulliga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Din söta blogg:

Till sist, vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0