Like A Love Movie - Part 5

Han är för skön han killen, han överdriver alltid bara för att få min uppmärksamhet. Vilket som verkligen fick min uppmärksamhet var när han började prata om våran film som vi ska spela in.

- Soon we will record the movie, are you excited baby? Jag nickade långsamt och svalde hårt.


- Justin can you promise me one thing? Frågade jag och kollade lite osäkert på honom.
- Yeah, of course. Sa han och kollade lite konstigt på mig.

- This movie can't destroy our friendship. Promise.

- I promise. It's just a kiss Alexis. Just one little kiss. Okey? Sa han och tog min hand.

- Its a big kiss Justin...

- Let's watch a movie. Sa han och satte på tvn. Jag bara suckade. Var han tvungen att byta samtalsämne hela tiden?

 

Vi kollade på en film ett tag men när den började bli riktigt tråkig små pratade vi istället.

- How is it between you and Selena?

- We had a fight after Next 2 You videon.

- What? Why?!

- She thought we had too much chemistry between each other..

- Oh.. I'm so sorry.. But she wanted me to do it, she can't be mad, can she?

- Why are you sorry? It's obviously not your fault. I don't think she got the right to be mad, really.. Sa han och försökte le lite.

- I know.. But I hope it works out for you, guys. Sa jag och tog hans hand och log medlidande.

- Did you ask Mitchel out? Frågade han sedan.

- Not yet, I don't know if i want to.

- You don't have to. Sa han med hans hesa röst.

- I guess..


Efter ett par timmar åkte jag hem igen och försökte tänka på något annat än filmen som vi ska spela in. Det går liksom inte, för jag vill verkligen inte att filmen ska förstöra våran vänskap. Vi får absolut inte låta det hända. Undra vad Justin tänker om det? Jag kom långt i mina tankar och började plötsligt tänka på gamla minnen.

- Justin, stop! Hahaha stop it! Skrek jag andfått mellan skrattattackerna. Han slutade inte och började bara kittla mig mer. Det kändes som att jag skulle få kramp, så kittlig är jag!

- If you don't stop... I can sure you that you are going to regret this, Biebs! Sa jag med sträng röst men skrattet tog över, såklart. Jag skrattade så mycket så att jag började få tårar i ögonen och ont i magen. Justin skrattade som vanligt sitt gulligt hesa skratt. Jag rullade runt i soffan så mycket så att jag nu låg på golvet med en skrattandes Justin över mig. Han kittlade mig lite till fast slutade eftersom han kände att tröttheten tog över så han la sig på mig och vi låg så ett tag. Efter en stund rullade jag över honom och började kittla honom istället, jag vet ju att han är lika kittlig som mig. Om inte kittligare. Men han tog snabbt sina starka armar om mina handleder och drog mig upp så vi satt upp på golvet. Han lutade sig fram mot mig.

- Baby, don't forget that I'm stronger than you. Han skrattade högljutt och sprang till dörren.

- Come on, let's get out and buy ice-cream! När vi väl var i glasskoisken så beställde vi båda chokladglass och när jag precis skulle rycka fram plånboken så hade Justin, som vanligt, redan betalat. Vi brukade alltid stå och småtjaffsa om vem som skulle betala, eftersom båda var helt inne på att bjuda den ena. Han vann nästan alltid. Jag förstod inte riktigt hur han gjorde, hur han fick mig att ändra mig, kanske var det det dära sneda leendet. Funkar varje gång! Solen stekte på oss och vi gick genom parken och småpratade. När jag kom till min andra kula så märkte jag att min glass började smälta så jag blev så frustrerad så jag slickade på glassen för hårt så att den ramlade direkt ner i marken. Klumpiga jag. Men ni har väl hört vilken hjälteman Justin är? Efter hans långa och utdragna skrattattacker så gav han genast sin glass till mig. Gulligt.  Jag tog emot den och sa att vi skulle dela på den, så det gjorde vi. Vi satte oss på den gröna bänken i närheten och jag såg allvarligt på honom.

- Justin, can you promise me that we always will be best friends? Promise. Han kollade djupt inne i mina ögon en lång stund innan han svarade.

- I promise. Sa han och tog min hand.

 

Jag låste upp min dörr och klev in i mitt hus. Min mobil vibrerade i min hand och det var ett sms från Selena. "Hey Alexis.. I'm sorry, I know you think I'm mad at you, I just talked to Justin. Meet me at starbucks so we can talk about it? XoxoSelena". Jag var inte arg på henne för att hon kände som hon kände, avundsjuka kan tända lågor på vem som helst. Jag skrev snabbt ett sms tillbaka om att jag kommer. Hoppas hon inte tror att jag är arg bara, för det är jag faktiskt inte. Jag gick snabbt till köket och satte på spisen. Nudlar är inte helt fel just nu.

 

Jag mötte Selenas varma leende där hon satt inne i Starbucks. Hon ställde sig hastigt upp.

- Hi sweetie! Sa hon och kramade om mig jag besvarade kramen och hälsade glatt tillbaka. Jag satte mig och kollade frågandes på henne menads jag beställde en kaffe.

- I'm sorry if you think I'm too jealous, but it's not easy. You guys kissed, you're bestfriends. I've always accepted that and I still do. But it just looked like... Hon avslutade mitt i hennes mening och jag såg att det plågade henne att prata om det.

- Honey, we're just friends. There's nothing there, I promise. But it looked like what..? Hon såg allvarligt på mig och fortsatte.

- It looked like you were together, not me and Justin, you two. It's probably nothing, but I just have to be sure... Hon såg ledsamt på mig och jag vill absolut inte att hon skulle känna såhära. Absolut inte för att hon är rädd för mitt och Justins förhållande. Jag kan ju inte säga att jag också är lite tveksam på det, p.g.a filmen vi ska spela in men det är ingenting jag ville ta upp nu.

- Well, both me and Justin have told you that there's nothing to worry about. I hope you believe us, because there's really nothing going on between us.

- I know there's nothing going on between you guys, but you had a lot of chemistry. That's all.

- It was nothing. Probably just because we were have to act to make it as good as possible. It was really awkward but now it's in the past now. Jag halvlog mot henne och hon besvarade det med ett leende som nådde ögonen.

- I love you, Alexis! There's nothing to worry about... I'm glad we worked it out but I really have to go now, work you know. Hon ställde sig upp och kramade om mig. Jag vinkade glatt mot henne och gick mot min bil leendes.

 


Så nu har ni fått kapitel 5 som (Emma) började på men jag, (Daniella) fortsatte på eftersom jag faktiskt lovade er ett kapitel, så jag var tvungen. Men nu så kommer jag (Daniella) inte uppdatera på 2 hela veckor eftersom imorgon ska jag åka till Turkiet, men antagligen så uppdaterar (Emma). Hoppas ni gillar kapitlet & glöm inte att vi älskar era kommentarer och tål kritik! Ska något ändras? Dela med era tankar! Ps. förlåt för korta kapitel, ska bättras. + hoppas det går å läsa!

 

 


Kommentarer
Postat av: Steffi xD

as nice :D ålskart ^^

2011-07-13 @ 02:29:25
Postat av: alizz bieber ;)

sjukt bra älskar den meer <3<3

2011-07-13 @ 03:06:44
URL: http://ultimatealice.blogg.se/
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

galet bra!!! meeeeeer och lite love med!

2011-07-13 @ 15:11:36
Postat av: Madeleine

grymt!

2011-07-13 @ 15:55:12
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Jbnovells [NOVELLBLOGG]

Jag har mejlat dig ang. designen så kolla bland dina mejl! :)

2011-07-16 @ 00:36:59
URL: http://jbnovells.blogg.se/

Kommentera inlägget här sötnosar:

Ditt gulliga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Din söta blogg:

Till sist, vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0