Like A Love Movie - Part 4

- So what? We kissed each other today and that went fine? And i want to do this for you. Sa han och log.
- Okey, thank you so much Biebs! Sa jag glatt.
- I'm just going to call Scooter and he will call the producer. Sa Justin och svängde in där jag bor.
- Thank you so much Biebs! Sa jag och kramade honom.
- I will call you soon! Sa han när jag gick ut ur bilen.
- Yeah, byee! Sa jag och stängde bildörren och han körde iväg.

Jag klev in i mitt onödigt stora hus och gjorde snabbt en macka, hällde upp juice och satte mig i vardagsrummet. Hur ska jag kunna fråga ut min jobbpartner, Mitchel? Det kommer ju bli helt spänt... Men i och för sig så kan jag ju fråga ifall han bara vill ta en fika med mig, kanske gå på bio... det behöver absolut inte ses som en dejt. Men hur ska jag någonsin kunna lita på någon kille igen? Dem bara sårar, sårar och sårar... Det ända jag fick av mitt förra förhållande var smärta, fast vi hade ju självklart det underbart så länge det varade, hur många år var det egentligen..? Nästan 3 år och efter det så... hittade jag honom med en utav mina vänner, i
våran säng! Så just därför så har jag svårt att vara mer än vänner med killar och jag har väldigt svårt att lita på folk. Och nu tänker ni säkert så här... Vad vet du om kärlek, du är ju bara 17 år? Låt mig säga så här... 17 år är ganska mycket, man experimenterar mycket och letar efter kärleken, min första kärlek var otrogen mot mig, med en utav mina vänner... klart man blir förkrossad för det! Jag väcktes i mina tankar av att min mobil ringde och displayen lystes upp med Justins namn.
- Heeey Biebs! Have you talked to Scooter?
Frågade jag nyfiket.
- Hello baby! Yes, I have... I'm soooo sorry sweetie... but...
Va? Vad nu då? Nej, han måste spela den rollen, vem annars ska ta den? Han fortsatte inte sin mening så jag antog att han väntade på min reaktion.
- Buuut... but what? You can't do it? Why? Please, I need you to!

- I know... And if I could I would do it, believe me!
Wow, han fick verkligen inte rollen... Nej, nej och nej! Han måste få rollen, på ett eller annat sätt! Jag kände klumpen i magen och besvikelsen växte.
- Oh... Well, yes I know... Thank you that you at least tried, Justin...
Sa jag ledsamt och var påväg att lägga på, men han hann öppna sin mun.
- But hey, don't be sad! Come and meet me in 10 minutes, we can talk about it and celebrate!
Fira? Fira vad..? Vad har han i tankarna nu då...
- Celebrate what, Justin? There's nothing to....
Han avbröt mig snabbt.
- Just meet me in 10 minutes outside starbucks, alright?

- Alright...
Sa jag och klickade honom. Jag kände mig genast nere och tankarna bara flög runt i mitt huvud.

Jag satt i starbucks och väntade på Justin, jag hade nästan åkt direkt efter vi lagt på eftersom jag inte hade så mycket annat att göra. Nu kom han in genom dörren med ett stort flin på läpparna. Ehm... här sitter jag helt deppig och där kommer han in med världens flin? Vad har han i tankarna egentligen? Man märker iallafall på långa vägar att hans flin snabbt kommer att smitta av sig på mig inom kort. Hoppas det iallafall.

- Hi Biebs... Sa jag ledsamt och ställde mig upp för att krama om honom. Han mumlade snabbt ett hej tillbaka och började genast att prata.
- So... Yep, I think we should celebrate, Alexis. I mean, this is huuuge!

- Justin, what's up with you? In the telephone, the first second you were sad and the next you became happy..?
Jag började snabbt känna att nervositeten började växa och jag trodde att han skulle berätta att han fått en annan roll i en annan storslagen film. Nu väntas det...
- Baby, I can see that you're sad but please, don't be... I got great news!
Jag svarade inte utan lät honom fortsätta och hoppades verkligen att det var underbara nyheter.
- I got a movie offer and I'll be the headrole. This is going to be huuuuuge and I'm playing it with one of my bestfriends. It crazy!
Mina ögon blev sååå stora, antagligen lika stora som golfbollar. Vadå, har han fått en roll i en annan storslagen film, som jag tänkte på i första början? Jag kom snabbt tillbaka till verkligheten och böjde ned mitt huvud för att inte låta han se min besvikelse. Men jag borde ju vara glad för honom, detta kommer ju antagligen bli sjukt stort för honom! Inte för att han redan är sjukt känd, men ändå...
- Oh... That's great!
Jag försökte att gömma min besvikelse så gott det gick, men han såg ändå väldigt fundersam ut.
- What is the movie about?

- It's about... ehm... I'm going to play the bestfiends for a girl and later in the movie she becomes my girlfriend... it will be amazing really!
Öh, det låter ju som min film, den jag ska medverka i..?
- Really? Is it a copy of my movie or what haha?
Och ja, efter att jag frågade det så fnittrade jag faktiskt till. Som sagt, av att bara vara med min bästa vän Justin får mig att må bra. Han log sitt sneda leende mot mig som jag älskade och sedan fortsatte han.
- Alexis... sweetheart... it's really, really dumb that you think that I'd accept another movie offer while I was just rejected from your movie.
Okej, nu var jag förvirrad.
- Please, clear things up? Now.

- This was fun, but baby I have to tell you the truth. I can't have this smile alone, I want you to have it too... I got the role!!!! We're gonna be the headroles baaaby!! Ropade han och jag tappade hakan. Sa han nyss det där? Var detta en dröm? Fick han rollen som min bästa vän/pojkvän i samma film som mig?
- OMG! That's sooo great Biebs!
Jag ställde mig så hastigt upp så att min stol välte bakåt men det hade jag inte tid att bry mig om just nu. Min bästa vän fick rollen! Nu klarnades allting upp, hans konstiga påstående att vi skulle fira, hans urgulliga flin när han kom genom dörren och hans plötsligt kommande film som liknade min, blev just mitt med. Jag kastade mig i hans armar och alla som satt i cafét kollade väldigt konstigt på oss, vem bryr sig egentligen? Han pussade mig på kinden och det kändes som att jag blev ett litet barn igen som nyss fått världens bästa julklapp någonsin, det var ju nästan så...
I bilen påväg hem satt jag med världens största leende och ringde snabbt upp Ellen för att berätta för henne att jag nyss fick reda på det, även ifall hon redan visste det. Denna filmen kommer bli grym! När jag kom hem gick jag och la mig direkt, eftersom klockan hade runnit förbi. Menads jag låg i min stora dubbelsäng med siden lakan i färg med ljusrosa, och menads jag försökte att sova så vandrade mina tankar bort till filmen igen. Vi ska spela in den om 4 dagar och Justin kommer vara min partner, det kunde faktiskt inte bli bättre. Ju mer jag tänkte på det ju mer förstod jag vad det innebar... han, Justin, min allra bästa vän ska spela in en romantiskt film... med mig. Det kommer ju kännas jätte konstigt, ifall man tänker efter. Det kommer finnas så sjukt många kärleks scener, tänk ifall det kommer kännas spänt mellan oss efter detta? Fast jag känner ju Justin så bra så jag vet att han bara kommer skämta bort det... eller?


Jag vaknade av min väckarklocka som tjutade i mina öron, ett hemskt irriterande ljud, om jag får erkänna. Det verkligen klirrar i öronen, måste passa på att köpa en ny väckarklocka innan vi börjar spela in filmen. Jag tittade på klockan och den visade 07:00, sovmorgon är faktiskt underbart ibland. Idag börjar jag klockan 09:00 eftersom vi inte har så jättemycket saker att göra innan vi ska börja spela in, det fixar dem andra. Jag gick mot badrummet och kom genast på att jag skulle färga mitt hår brunt idag, det var därför jag gick upp 2 timmar innan jag börjar jobbet. Jag placerade in färgen i håret och började fixa min frukost eftersom det stod att färgen skulle vara i 30 minuter.

På jobbet var i princip alla som yra höns vilket var konstigt eftersom min chef sa åt mig att jag inte behövde göra så mycket idag. Konstigt nog fick jag en ledig eftermiddag så jag ringde till Selena och undrade ifall hon hade tid för en fika men hon hade tyvärr fullt upp. Jag ringde till Justin och vi bestämde att vi skulle träffas hos honom.

Jag körde upp vid uppfarten vid hans hus och klev in i det gigantiska huset. Justin gav mig en hastig kram och berättade om hans intervju han vart på idag. Han är för skön han killen, han överdriver alltid bara för att få min uppmärksamhet. Vilket som verkligen fick min uppmärksamhet var när han började prata om våran film som vi ska spela in.

- Soon we will record the movie, are you excited baby? Jag nickade långsamt och svalde hårt.


Nu är det jag (Daniella) som gjort detta tråkiga och korta kapitlet... Men jag hoppas det går att läsa och förlåt för att det inte är så spännande, men nästa del blir spännande! BTW, glöm inte att kommentera! Vi tål kritik så snälla ge kritik! Vi älskar alla kommentarer vi får, don't forget that! Vad tycker ni om novellen hittils då? Love!
(förlåt för att den sista delen sitter ihop fastän det ska vara indelat, det går ej att fixa!)

 


Kommentarer
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

jag vill ha lite LOVE MED i!! men sjukt bra och så skulle jag vilja ha MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2011-07-03 @ 20:41:35
Postat av: Anonym

bra kapitel och novell :)

2011-07-03 @ 21:00:30
Postat av: Fanny.

Riktigt bra!

Längar tills nästa del! :D

2011-07-03 @ 21:47:39
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: emma

love it! LÄNGTAR till nästa kapitel!! :)

2011-07-03 @ 23:42:59
URL: http://eemmmish.blogg.se/
Postat av: Madeleine

f1 braa

2011-07-04 @ 00:07:33
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymt bra ! :) meeeeeeeer

2011-07-04 @ 14:26:07
Postat av: ninni<333

Älskar novellen!!!!! Noveller där man e barn till en kändis elr liknande brukar alltid vara så...divigt på något sätt,men eran/din e så himla down to earth!!! Älskar novellen<3333

2011-07-05 @ 13:08:44
URL: http://inlovewithbieber.devote.se
Postat av: emma

bara en liten fråga, vad heter tjejen? För ibland skriver ni emma och ibland skriver ni alexis... Bara undrar.. :) btw, annars är den jätte bra!

2011-07-05 @ 18:05:13
Postat av: olivia

as bra!

2011-07-07 @ 22:45:18
URL: http://http://biebstories.blogg.se

Kommentera inlägget här sötnosar:

Ditt gulliga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Din söta blogg:

Till sist, vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0