Like A Love Movie - Part 3

- Who is Jake? Frågade Selena.
- Jake is Alexis ex boyfriend. He cheated on her. After that she began to hate dating. Sa han och kollade ledsamt på mig.
- I don't have time to date. Sa jag och drack det sista av mitt kaffe.
- Stop using that excuse. Sa Justin och tog min hand.
- Selena find me a hot guy. When you do i will go out on a date. Sa jag och kollade på Selena.


- Emma you don't need to. Sa Justin.
- Yes i do, can you do that for me. Please? Sa jag och vände blicken mot Selena igen.
- If thats what you want, sure. What about Nick Jonas? Sa hon och log.
- Nooo. Not him, thats your ex boyfriend? Sa jag och skrattade.
- Okey, but what about Taylor Lautner? Sa hon undrande.
- Ehm, he is to hot for me. Sa jag tveksamt.
- He is not to hot for you?
-
But i'm a big fan. Its like you meeting Shia Labeouf.
-
Haha.. No i don't think its that bad. I was crying after i meet him. Sa hon och skrattade lite.
- What about that guy you are working with, Mitchel? Sa Justin.
- Yeah he is hot. But i don't want to ask him out.. Sa jag osäkert.
- Why not? Girlpower! Sa hon och gjorde en high five med mig.
- Haha,, Fine i will. Next time i see him.
- By the way Justin, when are you
playing in the ''Next 2 You'' music video?
-
When they find a girl how wants to play my girlfriend in the video.. Sa han och suckade.
- Can't Selena do it?
-
I don't have time.. Sa hon ledsamt.
- Is it really that hard to find a girl?
-
Yes, and i have been waiting awhile now.. Sa han och drack det sista ur hans mugg.
- Alexis, you can do it! Sa Selena och fick ett uttryck i sitt ansikte som om hon kom på den bästa idén någonsin.
- What?! Sa jag chockat.
- You two are best friends. It would mean alot to me if you played the girl instead of somebody else. Because its a kiss scen. Sa hon och kollade på mig med sina puppy eyes.
- I can't kiss Justin..?
-
Alexis, it would mean alot to me. Sa hon och log.
- If Justin are okey with it. I will do it, for you Selena. Sa jag och hon blev genast super glad och kollade på Justin för att se om han gick med på det.
-
It will be really uncomfortable to kiss my best friend but it's fine for me. Sa han och log mot Selena.
- I can call the producers tonight. Fortsatte han.
- Great. Sa jag och log lite.

2 Dagar Senare.

Justin hade pratat med Collin Tilley och frågat om jag fick vara med. Och eftersom dom inte hittat någon annan fick jag det. Sen blev det bråttom det var dags redan imorgon att spela in den. Dom har hållt på ett tag och fixat saker det enda som fattades var en tjej. Och nu blev den tjejen jag. Jag är lite nervös eftersom jag och Justin ska spela kära i videon, och vi har inte alls den kemin överhuvudtaget.
Det är mycket just nu. Om 5 dagar ska jag börja spela in min film också och om 7 dagar är det MMA som Justin och Selena tvingar mig gå på. För att dom är nominerade. Och självklart ställer jag upp. Dom jag har varit ledig i 3 dagar nu bara för att vi snart ska spela in filmen. Och då kommer jag inte få någon ledig dag alls nästan.
Jag ringde upp Steffani som jag inte har pratat med på ett tag.
- Hellu its Steff! Sa hon glatt. Steffani har blont tjokt långt hår som man skulle kunna dör för. Och sen hade hon perfekt kropp, ögon, näsa och ja.. ALLT.
Det störde mig ibland hur perfekt hon är. Fast jag älskar henne ändå.
- Hi babe its Alexis!
-
Hey sweetie, how are you?
-
I'm fine.
I'll actually play Justin's girlfriend in the Next 2 You video tomorrow. So I am pretty nervous, because we've never kissed each other before. Sa jag och hon skrattade lite.
- You will be fine. Its Justin? Your bestfriend not some random guy. Sa hon och skrattade lite lätt.
- You got a point. But do you know what? Sa jag sedan.
- No, what's up? Frågade hon nyfiket.
- Robert Pattinson is playing my bestfriend but in the end of the movie, he becomes my boyfriend. How awesome is that?! Sa jag ivrigt.
- AWESOME! He is so cute in Twilight. Sa hon glatt.
- I know but Jacob/Tayor is so much hotter..
-
I totally agree with you there babe! Sa hon och skrattade.
- I got to get some sleep, long day tomorrow. But i will call you soon!
-
Do that and good luck tomorrow! Byee. Sa hon och la på.

Jag satte på mig min pyjamas och borstade tänderna. Sen la jag fram kläder inför imorgon. Och efter jg gjort det gick jag och la mig. Jag skickade iväg ett kort sms till Justin innan jag somnade.

'' See u tomorrow babe ;) OR NOT..
who knows mabye i will be somewhere else.. xoxo Alexis ''

Efter ett tag fick jag ett svar.

'' Ohh you will be there baby! If you don't show up
i will hunt you down girl ;)
I look forward to kiss u tomorrow<3 xoxo Justin ''

'' Justin when u write: I look forward to kiss
u tomorrow.
Its kind of feels wrong. So don't write that cutie<3 xoxo Alexis''

'' I look forward to kiss u tomorrow ;) xoxo Justin''

Efter det slutade jag smsa med honom. Eftersom jag visste att han bara retade mig.

Jag vaknade av mitt irriterande alarm. Klockan var 05:00. Det är så tidigt man måste gå upp ibland.. Och det suger. Jag och Justin hade bestämt att han skulle hämta mig klockan 6. Så jag gick upp och gick in til badrummet med tunga och trötta steg. Jag tog en snabb dusch och fönade håret. Medans jag gjorde det såg jag att jag verkligen behöver färga håret. Mitt är ganska ljust nu, vilket jag inte gillar. Jag tycker jag passar bättre i brunt hår. Jag sminkade mig inte heller eftersom dom gör det vid inspelningsplatsen.
När jag var färdig med håret tog jag på mig kläderna eller mjukis dressen. För jag kommer få andra kläder där. Så jag tar bara på mig en enkel mjukis dress.
Sen gick jag in till mitt kök och tog fram flingor och yougurt. Jag åt i lugn och ro. Men när jag fick ett sms av Justin där det stod att han var utanför skyndade jag mig. Jag tog på mig mina ballerina skor och halv sprang ner. Som vanligt hälsade jag på dörrvakten Bob. Innan jag fortsatte mot Justin's bil.
Jag öppnade bildörren och hoppade in.
- Hey Biebs! Sa jag och gav honom en kram.
- Hello Baby. Sa han och besvarade kramen. Sen började han köra.
- So are you ready to play my girlfriend? Sa han glatt.
- How can you not be nervous? Frågade jag förvånat.
- Why should i?
-
We have never kissed each other before..
-
Sweetie its going to be fine. The kiss will be over in like 20 seconds. Sa han och log mot mig. Men han vände snabbt tillbaka blicken till vägen.
- Okey, i'm so exited to finally meet Chris Brown! Sa jag ivrigt.
- Haha.. You are like the most famous girl in the world. But you are always so exited to meet other celebrities. Its very cute. Sa han och skrattade.
- Well i can't help it.. Sa jag lite generat.

Efter ett tag var vi äntligen framme. Collin Tilley mötte oss och vi hälsade på honom. Han visade oss vart vi skulle byta om och vart vi skulle bli sminkade. Jag gick till sminket först och Justin bytte om först. Han hatar att ha smink, därför tar han hellre sminkningen i sista minuten. Jag älskar dock att bli sminkad av proffs. Jag hälsade på tjejen som skulle sminka mig. Hon hette Nina.
- So are you exited? Frågade hon medans hon tog foundation på mig.
- Very, very exited. Sa jag glatt.
- How long have you known Justin?
-
3 years so its a long time. Sa jag och log.
- Yeah, have you ever been togehter?
-
No, we have never been on a date or something like that. We have always been friends, bestfriends.

Vi fortsatte snacka om lite olika saker medans hon sminkade mig. När jag var färdig och precis skulle gå ut ur rummet kom Chris och Justin in.
- Omg its Chris Brown! Sa jag lite för högt..
- Haha.. Yes thats me. Nice to meet you Alexis! Sa han och kramade om mig. Vi hann inte prata mer en så för jag var tvungen att byta om. Och dom skulle ju sminka sig.. HAHA.. Jag dör av tanken. Killar med smink låter kul.
Jag bytte snabbt om. Sen gick jag ut till inspelningsplatsen. Collin förklarade att Justin skulle ge mig ett halsband och att han skulle kyssa mig lätt på huvudet och kinden när jag sprang upp för trappan.
Vi började spela in och det gick riktigt bra faktiskt. Efter första scenen var det Chris som skulle spela in sina scener. Sen skulle han och Justin spela in sina tillsammans. Och sist skulle jag och Justin spela in våra andra scener.
Jag kände mig lite rastlös när jag fick vänta. Men det var okej. Jag kände att min mobil ringde så jag tog upp den och det var Ellen.
- Hey Ellen! Sa jag glatt.
- Helloo Emma. We have a problem. Sa hon osäkert. Precis när hon sa det kom Justin och kramade mig bakifrån men jag gav honom ett tecken att han skulle vänta. Så han satte sig bredvid mig istället.
- What problem? Sa jag oroligt.
- Robert can't play Zach in the movie.
-
Why not?! Sa jag och ställde mig upp. Jag gick fram och tillbaka och tillslut drog Justin ner mig på bänken istället.
- He
received another offer instead.
-
Are you serious?! We are starting to record the movie in 5 days Ellen?!! Skrek jag nästan och Justin kollade oroligt på mig.
- I know.. If they don't find a guy tomorrow they will shut down the movie. Sa hon ledsamt.
- I will call you later Ellen.. Sa jag och la på.
Jag la huvudet i händerna. Och Justin la sin hand på min rygg och böjde sig fram till mitt ansikte.
- What happend?
-
If they don't find a guy who can play Zach (My bestfriend/boyfriend) in the movie, tomorrow. They will shut down the movie.
-
But Robert Pattinson.. Sa han men jag avbröt han snabbt.
- He got another offer instead.
-
I'm sorry Alexis.. Can we talk about this later? Collin said that its our turn. Sa han och ställde sig upp.
- Okey.. Sa jag och gick efter honom. Vid denna scenen skulle Justin komma bakifrån mig och lägga händerna framför mina ögon. Pussa mig på kinden och krama mig.
Sen skulle vi gå hand i hand i en liten scen också.
Precis som förra gången gick det riktigt bra. Och det var dags för kyss scenen.
Jag sprang upp på taket där Justin stod. Sen närmade vi varandra mer och mer. Och tillslut möttes våra läppar i en kyss. Vi fortsatte att kyssas tills dom sa bryt.
- It wasen't that bad right? Sa Justin när vi var påväg mot hans bil. Eftersom vi var klara för dagen.
- No.. Sa jag lite ledsamt eftersom jag fortfarande tänkte på filmen.
- I can do it. Sa han allvarligt.
- Do what?
-
If it makes you happy i can play Zach in your movie. Sa han och vi hoppade in i bilen.
- Justin, it's a romatic movie. Sa jag och han började köra.
- So what? We kissed each other today and that went fine? And i want to do this for you. Sa han och log.
- Okey, thank you so much Biebs! Sa jag glatt.
- I'm just going to call Scooter and he will call the producer. Sa Justin och svängde in där jag bor.
- Thank you so much Biebs! Sa jag och kramade honom.
- I will call you soon! Sa han när jag gick ut ur bilen.
- Yeah, byee! Sa jag och stängde bildörren och han körde iväg.


Så nu har jag (Emma) Skrivit detta kapitel. Hoppas ni gillar det:) Och sprid denna bloggen så mycket ni kan<3 :D Älskar era komentarer  btw:D

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Älskar bloggen och dom andra bloggarna ni har :D

2011-07-02 @ 21:53:06
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: :D

va bra att de hjälper varan .

2011-07-02 @ 22:20:56
Postat av: Madeleine

GRYMT!! :)

2011-07-02 @ 22:51:44
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: E

Från andra noveller känns det här mer verklig på nått sett :) Så fortsätt skriva!

2011-07-02 @ 23:09:10
Postat av: Anonym

Otroligt bra, älskar det ! ;)

Postat av: J

Awesome :)

2011-07-03 @ 11:41:29
Postat av: Marielle

Riktigt bra story!! :)

2011-07-03 @ 18:10:43
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här sötnosar:

Ditt gulliga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Din söta blogg:

Till sist, vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0